Array ( [0] => facebook [1] => twitter [2] => google_plus )

Statystyki – analiza odwiedzin strony internetowej

Udostępnij: / /


DRUKUJ

Nie można mówić o profesjonalnym marketingu bez monitorowania faktów. Wielu przedsiębiorców decyduje się na stronę internetową i nie przykłada wagi do monitorowania na niej ruchu. A strona internetowa może być naprawdę cennym źródłem informacji o klientach i potencjale rynkowym firmy.

Poniżej przedstawiamy kilka pytań – czy umieliby Państwo na nie odpowiedzieć nie opierając się na badaniach?

 

Jaka jest popularność serwisu?
Jaka jest całkowita liczba odwiedzin (+ średnio dziennie, tygodniowo i miesięcznie) ? Każde statystyki pokazują nam liczbę odwiedzin (ile razy odwiedzono stronę) i liczbę użytkowników (ilu użytkowników odwiedziło stronę).

 

Jak popularność naszego serwisu kształtuje się w czasie?
Porównując bieżące i poprzednie odwiedziny tygodnia/ m-ca i przypominając sobie wszelkie działania w tych okresach (zmiany, nowe kierunki kampanii itd.) wiemy, które posunięcia były dobre, które nie.

 

Jak często odwiedzający powraca na naszą stronę?
Bardzo ważne jest, aby odwiedzający powracał jak najwięcej razy – świadczy to o poziomie, jaki prezentuje serwis. Porównując liczbę odwiedzin i liczbę użytkowników możemy wysnuć wniosek, czy nasza strona odwiedzana jest wiele razy przez tych samych użytkowników (czyli liczba odwiedzin jest wielokrotnie wyższa niż liczba użytkowników) czy przeważnie użytkownik kończy przygodę z naszą stroną na pierwszych odwiedzinach (liczba wizyt jest niewiele wyższa od liczby użytkowników – mamy do czynienia z tzw. “niską lepkością serwisu”).

 

Ile czasu spędzają użytkownicy na stronie?
Dłuższy czas spędzony na stronie oznacza że użytkownik nie tylko otwiera stronę, ale także zapoznaje się z jej zawartością. Krótki czas oznacza, że treść jest nieinteresująca i/lub źle przedstawiona.

 

Ile stron oglądają podczas wizyty?
Duża ilość podstron oglądanych przez użytkownika oznacza, że rozkład treści jest dobrze rozplanowany, a treść – interesująca. I odwrotnie – im mniej stron odwiedza jedna osoba podczas wizyty na serwisie, tym gorzej świadczy to o jego jakości. Jeśli średnia liczba oglądanych stron ledwo przekracza 1, oznacza to, że internauci wpadają i wypadają z Państwa serwisu

 

Czy powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na konkretną podstronę na naszej witrynie? Czy rozkład informacji jest dobrze zaplanowany?
Możemy zgadywać, ale nigdy nie będziemy wiedzieli na pewno, co jest najbardziej interesujące dla odwiedzających, które strony cieszą się największą popularnością.
Jeżeli zauważamy wysoki procent odwiedzin jakiegoś działu względem strony głównej – na tym dziale należałoby się skupić, jeśli ma on kluczowe znaczenie. Jeśli jest to dział tylko dodatkowy, należy ograniczyć jego popularność (!!), np. poprzez przeniesienie linku do niego na dół menu. Żaden dodatek nie może odwracać uwagi internautów od głównego celu serwisu. Chyba że zastosujemy inne rozwiązanie – na stronie szczególnie często odwiedzanej umieścimy odnośniki do stron istotnej z punktu widzenia firmy. W ten sposób sterujemy ruchem na naszej stronie www.
Mała popularność jakiegoś działu utrzymująca się przez dłuższy czas powinna skończyć się zlikwidowaniem takowego. Jeśli jest to strona kluczowa, musimy dokładnie zanalizować przyczyny jej małej popularności.

 

Gdzie warto się promować?
Skąd użytkownicy trafiają na naszą stronę – bezpośrednio czy z innych witryn. Jeśli z innych to z jakich ? Jakich słów kluczowych użyli aby dostać się na naszą stronę ?

 

Czy nie warto wyjść poza miasto, województwo?
Pytanie to dotyczy głównie firm, które działają lokalnie, na poziomie miasta czy województwa. Czy nasza oferta przyciąga ludzi spoza tego obszaru ?

 

Tak więc statystyki to znacznie więcej niż liczba odwiedzin na naszej stronie. Analizując je, możemy wysnuć wiele wartościowych wniosków na temat naszej witryny i zmieniać ją, tak aby coraz lepiej wspierała nasz biznes.