Array ( [0] => facebook [1] => twitter [2] => google_plus )

Po co małej firmie strona internetowa?

Udostępnij: / /


DRUKUJ

Każda strona internetowa ma do spełnienia inną rolę – od stron reklamujących jeden produkt, przez serwisy korporacyjne, po specjalistyczne systemy wspomagające sprzedaż on-line, aplikacje lojalnościowe, giełdy internetowe itp.

Ale nawet w przypadku najprostszych stron informacyjnych, typowych dla małych lokalnych firm, można wyróżnić szereg korzyści, jakie mogą one przynieść.

 

Co zyskujemy mając własną stronę www?

1. Podtrzymujemy wstępny kredyt zaufania klientów, którzy chcąc zasięgnąć więcej informacji o twojej firmie odwiedzają twój serwis internetowy. Witryna zapewnia  24-godzinną informację o twojej firmie i ofercie. Oczywiście sam serwis musi na odwiedzającym sprawić dobre wrażenie – przy źle zaprojektowanym serwisie możemy u części odbiorców osiągnąć odwrotny rezultat. Dobrze zaprojektowana strona internetowa wzbudza zaufanie do firmy i buduje długofalową świadomość marki.

 

2. Docieramy do nowych klientów, którzy szukają firmy w internecie. Obecnie większość ludzi w pierwszej kolejności korzysta z wyszukiwarek internetowych, dlatego szczególnie ważna jest widoczność naszej strony w najpopularniejszych serwisach wyszukujących.

 

3. Utrzymujemy dotychczasowych klientów. Strona może pełnić również niezmiernie istotną rolę podtrzymywania ciągłej komunikacji z klientami. Pomocą są tu narzędzia do obsługi list mailingowych, blog firmowy czy profil w serwisie społecznościowym powiązane ze stroną.

 

4. Zyskujemy czas – pracownicy mogą zająć się rzeczami, na które do tej pory brakowało im czasu. Witryna zapewnia odpowiedzi na większość pytań klientów, na które wcześniej pracownicy musieli każdorazowo odpowiadać. Przejmuje wiele zadań wchodzących w zakres obsługi klienta (np. sprzedaż w sklepie internetowym, przyjmowanie podań i wniosków, udzielanie informacji itp.)

 

5. Oszczędzamy pieniądze na kosztach reklamy i ogłoszeń i zwiększamy efektywność reklamy. Umieszczając wyczerpującą informację zyskujemy przewagę informacyjną nad konkurencją. W przypadku tradycyjnych mediów reklamowych (prasa, folder reklamowy itp.) ta strategia jest kosztowna – każdy centymetr kwadratowy przelicza się na złotówki. Teraz wystarczy krótka a więc i tania informacja w prasie z odesłaniem po więcej szczegółów na stronę www, gdzie przestrzeń reklamowa nie jest ograniczona kosztami.