Array ( [0] => facebook [1] => twitter [2] => google_plus )

Jak wzbudzić zaufanie do firmy za pomocą strony www?

Udostępnij: / /


DRUKUJ

Wszyscy wiemy, że nie może być mowy o dobrej transakcji bez zaufania obu stron. Powstaje pytanie – w jaki sposób wzbudzić zaufanie do naszej firmy na stronie www? Oprócz, co oczywiste, wartości merytorycznej strony i wartości firmy jako takiej, zaufanie tworzy także wiele szczegółów. Warto o nich pamiętać, aby nie oddawać pola walkowerem konkurencji.

 

Co wzbudza zaufanie do firmy?

  • utrzymywana i rozwijana więź z klientem (warto pomyśleć np. o zbudowaniu bazy klientów i firmowym biuletynie czy autoresponderze), budowa społeczności internetowej wokół strony (np. za pomocą profilu w serwisie społecznościowym takim jak Facebook czy bloga firmowego)
  • jawność informacji – podstawą są pełne dane firmowe i kontaktowe, dobre wrażenie robią nazwiska, a nawet zdjęcia pracowników
  • opinie i referencje innych osób i firm, ich ilość i jakość (dobrze, jeśli każda opinia podpisana jest konkretnym nazwiskiem wraz z danymi kontaktowymi)
  • wizualizacja – zdjęcia produktów, firmy pozwalają lepiej zakodować nas i naszą ofertę w umyśle odbiorcy
  • profesjonalna szata graficzna – strona amatorsko wykonana budzi podejrzenia co do wiarygodności, stabilności i rzetelności firmy
  • styl wypowiedzi: rzeczowość – podawanie faktów zamiast koloryzowania, unikanie krzykliwych wyrażeń itp. Oczywiście, jak dla każdej zasady, tak i dla tej są wyjątki. Np. przy sprzedaży bezpośredniej, szczególnie zakupach impulsywnych, tekst powinien atakować zmysły, działać na emocje, pobudzać do działania
  • informacje o firmie, nie związane bezpośrednio z ofertą – np. o działaniach firmy z zakresu public relations (np. patronat, sponsoring), nie związane bezpośrednio ze sprzedażą informacje branżowe
  • odpowiednio zaprojektowana strona główna – tutaj obowiązuje zasada: najpierw mówimy klientowi dlaczego powinien robić z nami interesy, a dopiero potem pokazujemy mu ofertę (chyba że marka jest bardzo znana i odwiedzający ma już o niej wyrobione zdanie)

 

Warto pamiętać o tym, że klient wchodzący na naszą stronę obdarza nas wstępnym zaufaniem. Starajmy się tak patrzeć na naszą stronę, aby to zaufanie podtrzymać i wzmocnić.