Array ( [0] => facebook [1] => twitter [2] => google_plus )

Estetyka strony www – czy wygląd jest ważny?

Udostępnij: / /


DRUKUJ

Wielu przedsiębiorców zlecając stworzenie strony internetowej koncentruje się w pierwszej chwili na jej wyglądzie. Jest to błąd, bo wygląd jest tylko częścią składową narzędzia jakim jest strona www. Zawsze zaczynamy od modelu biznesowego i od tego, w jaki sposób strona www ma się do niego dopasować.

Wygląd i estetyka też jednak mają swoje znaczenie. Co osiągamy poprzez dopracowaną estetykę?

 

Kodujemy odbiór naszej marki w umyśle odbiorcy

Marka to znacznie więcej niż tylko logo firmy. To przede wszystkim to, co użytkownicy myślą i mówią o naszej firmie, o jej produktach, obsłudze, renomie. Na tej podstawie decydują, czy warto korzystać z naszych produktów i usług.
Witryna jest miejscem, gdzie użytkownicy wyrabiają swoje zdanie na temat marki. Dlatego ich wrażenia powinny być pozytywne i przyjemne, powinny wzmacniać jej pozytywny odbiór.

 

Podtrzymujemy kredyt zaufania klienta poprzez estetykę naszej strony.

Wykonanie estetyczne strony internetowej ma kluczową rolę w budowaniu zaufania odbiorcy. Strona amatorsko wykonana odrzuca. U odbiorcy powstaje pytanie: dlaczego nie stać ich na lepsze rozwiązania? Nieprofesjonalna szata graficzna może zrazić odbiorcę do naszej firmy. Szczególnego znaczenia tutaj nabiera wygląd strony głównej. Jest ona pierwszym miejscem, w którym firma może zrobić dobre wrażenie, budując pozytywny obraz marki. Pierwsze wrażenie zwykle trudno zmienić, dlatego warto poświęcić projektowi strony głównej odpowiedni nakład pracy.

W przypadku większości stron www ważna jest nie tyle ponadprzeciętność i ekscentryczność graficzna, ile profesjonalizm, który pozytywnie koduje naszą firmę w umyśle odbiorcy. Strona www tym odróżnia się od ogłoszenia prasowego czy billboardu, że nie ma konkurencji podczas jej oglądania (w gazecie czy na billboardzie ma, więc przyciągnięcie wzroku odbiorcy ma tutaj większe znaczenie). W przypadku strony www użytkownik widzi na monitorze tylko aktualnie przeglądaną witrynę.

Zdecydowanie wyróżniająca się grafika jest stosowana w przypadku niektórych serwisów produktowych, skierowanych do określonej, czułej na innowacje wizualne grupy docelowej (np. młodzieży) oraz tam, gdzie kodowanie wizualne firmy przez odbiorcę jest bardzo ważne ze względu na profil jej działalności.