Array ( [0] => facebook [1] => twitter [2] => google_plus )

2 ważne zasady, które pozwalają uzyskać przewagę nad konkurencją.

Udostępnij: / /


DRUKUJ

W świecie stron internetowych wszystko się zmienia bardzo szybko, strony firmowe zrobione kilka lat wstecz dziś są już nieaktualne i często niedopasowane. Ale dwie zasady od zawsze były, są i będą ważne – i niezmiennie pozwalają uzyskać przewagę nad konkurencją. Są to: przewaga informacyjna i i przewaga wyboru.

 

Przewaga informacyjna

W internecie klienci porównują Państwa produkt (usługę) z produktami konkurencji. Porównują je poprzez podane informacje – tylko taką mają na początku możliwość.

Duża część z nich chce wiedzieć wszystko, co tylko możliwe o porównywanych produktach – w ten sposób łatwiej im dokonać wyboru. Inni szukają tylko wybranych informacji, ponieważ szczególną uwagę zwracają na wybrany aspekt. W obu wypadkach większość potencjalnych klientów nie zamierza poświęcać zbyt wiele swojego czasu na szukanie informacji. Przyczyny tego są różne – brak czasu, nerwowość , niecierpliwość,  przyzwyczajenie do uzyskiwania szybkich efektów. Skutek jest często taki, że swojego wyboru dokonają wśród firm, które już na stronie podały wystarczającą ilość interesujących ich danych. Dlatego udzielając pełniejszych odpowiedzi na pytania zadawane przez klientów, podając pełne informacje na temat naszych produktów czy usług możemy uzyskać przewagę informacyjną.

Jednak w przypadku dużych ilości informacji bardzo ważne jest ich uporządkowanie, natłok informacji w jednym miejscu może rozproszyć uwagę odbiorcy, postawić przed nim barierę nie do przejścia i zniechęcić do naszej oferty. Dlatego ważna jest też:

 

Przewaga wyboru

Zbyt duży wybór może oznaczać brak wyboru. Nadmiar informacji powoduje zamieszanie i odpycha klientów od firmy. Klientom zależy na szybkim i wygodnym wyborze oferowanych produktów i usług. Dlatego wiele firm rezygnuje z wielu informacji, przedstawiając tylko najważniejsze cechy i korzyści produktu w ofercie.

Optymalne rozwiązanie tego problemu jest jednak inne. Dużo informacji o produkcie pozwala nam osiągnąć przewagę informacyjną, ale informacje te muszą być właściwie uporządkowane. Innymi słowy, muszą być tak zorganizowane, aby ułatwić klientom szybkie dotarcie tylko do interesujących ich treści.

Przykładowym zaleceniem przy budowie właściwej struktury informacyjnej jest adresowanie oferty do wybranej grupy docelowej, (a nie do wszystkich jednocześnie), stosowanie personalizacji, profilowania treści (jeśli grupa docelowa jest szeroka)

Szczególnie ważnym zaleceniem jest takie ułożenie treści, które będzie “prowadzić” klienta do pożądanej przez nas akcji (nieraz trzeba nawet usunąć zbyt popularne treści ze strony, jeśli odwodzą one odbiorcę od założonego przez nas celu)

 

Oczywiście, jak wszędzie, ważny jest rozsądek i właściwe wyważenie tak, aby zmaksymalizować korzystny efekt obu rodzajów przewag.